

Książka „Rozwojowe zaburzenia koordynacji ruchowej” pod redakcją Jacka Szmalca, Ewy Binkuńskiej, Grzegorza Brzuzy i Dariusza Wyszyńskiego to pozycja obowiązkowa dla każdego specjalisty pracującego z dziećmi z wyzwaniami w zakresie motoryki. Stanowi kompleksowy przewodnik po rozpoznawaniu, diagnozowaniu i terapii rozwojowych zaburzeń koordynacji ruchowej (DCD).
Publikacja zawiera rzetelne informacje o symptomach i kryteriach diagnostycznych, ułatwiając odróżnienie DCD od innych zaburzeń. Wyjątkowym atutem książki są strategie terapeutyczne oparte na percepcji wzrokowej, słuchowej oraz logopedycznej – wszystkie przedstawione w sposób praktyczny i gotowe do wdrożenia w terapii integracji sensorycznej.
To narzędzie, które wspiera nie tylko terapeutów SI, ale także logopedów, nauczycieli, pedagogów i rodziców – niezastąpione w codziennej pracy diagnostycznej i terapeutycznej. Dzięki licznym ćwiczeniom, kwestionariuszom i materiałom do pracy, książka podnosi efektywność terapii i wspiera rozwój funkcjonalny dzieci.
Dane techniczne:
Spis treści:
Wstęp
Jacek Szmalec
Wprowadzenie do problematyki rozwojowych zaburzeń koordynacji ruchowej
ROZWOJOWE ZABURZENIA RUCHOWE – WZROKOWE STRATEGIE TERAPEUTYCZNE
Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec
Rozwój wzroku w życiu człowieka w kontekście koordynacji ruchowej
Dariusz Wyszyński, Ewa Binkuńska, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy
Materiały do pracy terapeutycznej rozwijającej przetwarzanie wzrokowe
Dariusz Wyszyński, Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec
Kwestionariusz do identyfikacji trudności w posługiwaniu się wzrokiem
Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec, Dariusz Wyszyński
Zestaw ćwiczeń wspomagających rozwój widzenia i procesów koordynacji
ROZWOJOWE ZABURZENIA RUCHOWE A LOGOPEDYCZNE STRATEGIE TERAPEUTYCZNE
Ewa Binkuńska
Logopedyczne aspekty koordynacji ruchowej czynności pionizacji języka oraz diagnozy związanych z nią trudności
Zbigniew Rytlewski, Jacek Szmalec
Eksterorecepcja neurologopdyczna mięśni przestrzeni twarzy i jamy ustnej – jako strategia terapeutyczna wspomagająca koordynację ruchową
Dariusz Wyszyński, Ewa Binkuńska, Jacek Szmalec, Aleksandra Iwaniuk, Magdalena Dyrka, Karolina Flor, Sylwia Krajzer, Lucyna Śmieszek-Formela
Gimnastyka języka
ROZWOJOWE ZABURZENIA RUCHOWE – SŁUCHOWE STRATEGIE TERAPEUTYCZNE
Maria Faściszewska
Zaburzenia przetwarzania słuchowego i wykrywanie jego ryzyka w kontekście problemów z koordynacją
Maria Faściszewska
Ćwiczenia słuchowe i słuchowo-językowe dotyczące stymulacji wyższych funkcji słuchowych
pod kierunkiem Jacka Szmalca
Bajki terapeutyczne dla dzieci, na ćwiczenia mimiczne twarzy. Opracowały studentki III roku studiów stacjonarnych i niestacjonarnych UKW w Bydgoszczy
Literatura
Spis tabel