Diagnoza - Centrum Diagnozy i Terapii Dzieci „Si-iS”

W Centrum Diagnozy i Terapii Dzieci „Si-iS” przeprowadzamy kompleksową diagnozę, która pozwala na dokładną ocenę różnych aspektów rozwoju dziecka. Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem oferują diagnozy w następujących obszarach:

1. Diagnoza psychologiczna

Badanie sfery poznawczej oraz emocjonalno-społecznej dziecka, w tym diagnoza trudności w koncentracji, radzeniu sobie ze stresem, problemów w relacjach z rówieśnikami oraz innych aspektów psychicznych, które mogą wpływać na rozwój dziecka.

2. Diagnoza pedagogiczna

Ocena trudności w nauce, z naciskiem na identyfikację przyczyn problemów z czytaniem, pisaniem, zapamiętywaniem, organizowaniem pracy czy trudnościami w koncentracji. Dzieci borykające się z takimi trudnościami mogą mieć problemy z osiąganiem sukcesów szkolnych, które dzięki odpowiedniemu wsparciu mogą zostać przezwyciężone.

3. Diagnoza logopedyczna

Badanie rozwoju mowy u dzieci, które wykazują opóźnienie mowy, mają wady wymowy lub napotykają trudności w komunikacji werbalnej. Daje to możliwość zrozumienia przyczyn problemów i zaplanowania skutecznej terapii logopedycznej.

4. Diagnoza procesów integracji sensorycznej

Ocena funkcjonowania układów sensorycznych dziecka i sposobu, w jaki odbierają one informacje ze świata zewnętrznego. Zdiagnozowanie zaburzeń integracji sensorycznej pozwala na skuteczne wdrożenie terapii, która pomoże dziecku radzić sobie z nadmiernymi bodźcami lub ich niedostatecznym przetwarzaniem.

5. Diagnoza dojrzałości szkolnej

Diagnoza dzieci w wieku 6-7 lat, mająca na celu ocenę przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole. Badanie to obejmuje m.in. gotowość emocjonalną, społeczną i intelektualną dziecka do przyswajania nowych informacji oraz uczestniczenia w zajęciach grupowych.

6. Diagnoza dzieci z trudnościami w zachowaniu i emocjach

Ocena dzieci, które wykazują niepokojące trudności emocjonalne lub behawioralne, takie jak nadpobudliwość, impulsywność, nieśmiałość, lękliwość czy trudności w adaptacji do nowych sytuacji. Tego typu diagnoza pozwala na wskazanie odpowiednich metod wsparcia i terapii.

7. Diagnoza rozwoju psychoruchowego

Badanie rozwoju dziecka w wieku od 6. miesiąca życia, które obejmuje ocenę umiejętności motorycznych, poznawczych oraz emocjonalnych. Diagnoza ta jest kluczowa w wczesnym rozpoznaniu ewentualnych opóźnień w rozwoju.

8. Diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się

Diagnoza dla dzieci z podejrzeniem dysleksji, dysortografii, czy innych trudności w nauce. Diagnoza umożliwia określenie obszarów, w których dziecko potrzebuje wsparcia oraz wdrożenie odpowiednich terapii.

oraz inne badania ustalane z diagnostami indywidualnie...


Proces diagnostyczny w „Si-iS”:

Wszystkie badania przeprowadzamy przy użyciu profesjonalnych, wystandaryzowanych narzędzi diagnostycznych, które pozwalają na dokładną ocenę obszarów wymagających interwencji. Każdy etap diagnozy jest dokładnie omawiany z rodzicami, którzy otrzymują szczegółowe wskazówki dotyczące dalszego postępowania terapeutycznego.

Po zakończeniu diagnozy rodzice mają możliwość skorzystania z zaleceń terapeutów oraz wskazówek dotyczących dalszych kroków w zakresie terapii, które wspierają prawidłowy rozwój dziecka.

Skontaktuj się z nami

📞 Umów diagnozę SI: tel. 606-439-823 - prosimy o zostawienie sms z imieniem, nazwiskiem, wiek dziecka + informacja diagnoza/terapia
📍 Centrum Diagnozy i Terapii Si-iS Tadeusza Rejtana 2, 85-032 Bydgoszcz
🌐 www.si-is.pl
📧 [email protected]