Diagnoza procesów Integracji Sensorycznej przebiega podczas 2-4 spotkań.

Podczas procesu diagnostycznego przeprowadzony zostaje szczegółowy wywiad (ok.45-60min.) z rodzicami/opiekunami dziecka, dorośli wypełniają także odpowiednie kwestionariusze.

Na spotkaniu (1-2 spotkania po 45min.) z dzieckiem zostają wykonane próby kliniczne, wystandaryzowane testy, a także obserwacja dziecka podczas samodzielnej zabawy oraz obserwacja reakcji dziecka na stymulacje sensoryczną.

W zależności od trudności z jakimi zgłasza się rodzic z dzieckiem diagnoza integracji sensorycznej może także zostać poszerzona o wskazanie konsultacji z innymi specjalistami/lekarzami (np. neurologiem, psychiatrą, laryngologiem, okulistą, ortoptystą, dietetykiem).

Proces diagnostyczny zostaje zakończony rozmową (ok. 45-60min.), podczas której przekazane są wyniki osiągnięte przez dziecko i ocena rozwoju procesów integracji sensorycznej oraz wskazania terapeutyczne. Diagnoza i terapia dzieci zostaje w tym czasie szczegółowo omówiona, a diagnosta na spotkaniu odpowiada na wszystkie pytania rodziców. Rodzic dodatkowo może otrzymać opinię.

Kiedy warto wykonać badanie procesów integracji sensorycznej:

Jeśli dziecko: 

  • wiele czynności ruchowych wykonuje wolno/ ostrożnie/ niezdarnie, szybko męczy się 
  • unika zabaw na placu zabaw, czuje lęk przed upadkiem, wysokościami
  • jest nadruchliwe, ma problem usiedzieć w jednym miejscu, uwielbia biegać, skakać, długo i mocno huśtać się, kręcić się także na karuzeli 
  • często potyka się/ przewraca, ma liczne siniaki, zadrapania, nieumyślnie wchodzi na przedmioty, dzieci
  • wolniej opanowuje umiejętności jazdy na rowerze, hulajnodze, pływanie 
  • po schodach wchodzi i schodzi trzymając się poręczy, niepewnie stawia kroki
  • łatwo rozprasza uwagę, trudno się koncentruje
  • jest niespokojne, płaczliwe, ma trudności z zasypianiem
  • preferuje papkowate dane, ma problem z połykaniem, żuciem, nie lubi próbować nowych pokarmów, ma wybiórcza dietę
  • ma trudności z czynnościami samoobsługowymi, z ubieraniem w tym zapinaniem guzików, wiązaniem sznurowadeł, rozbieraniem, samodzielnym myciem, często rozlewa napoje,
  • nie toleruje mycia głowy, obcinania włosów i paznokci, kremowania twarzy, mycia zębów, czyszczenia uszu, nosa
  • drażnią metki od ubrań, nie lubi chodzić boso po piasku, trawie
  • unika przytulania, dotykania, baraszkowania z rodzicami lub przytula się mocno, nie czując, że innym sprawia ból
  • nie toleruje odgłosów odkurzacza, pralki, hałasu lub przeciwnie
  • najczęściej bawi się sam, w zabawie z rówieśnikami chce bawić się według własnych zasad
  • nie lubi rysować, malować np. farbami, lepić z plasteliny, modeliny, masy solnej, niepoprawnie trzyma kredki, nożyczki
  • często coś wącha, wkłada do buzi, gryzie rękaw
  • ma trudności z podporzadkowaniem się regułom, nie przestrzega zadań np. w przedszkolu, sklepie
  • nie lubi zmian, w nowych miejscach jest zaniepokojone
  • ma trudności z pisaniem i czytaniem, odwraca literki, błędnie przepisuje tekst

Rodzicu, jeśli masz wrażenie, że właśnie czytasz o swoim dziecku- umów się na diagnozę procesów integracji sensorycznej tel. 606-439-823

*cennik