Biomedyczne podstawy rozwoju dziecka, dla studentów pedagogiki, opiekunów w żłobku i nauczycieli wychowania przedszkolnego
Biomedyczne podstawy rozwoju dziecka dla studentów pedagogiki, opiekunów w żłobku i nauczycieli wychowania przedszkolnego.
Autorki podręcznika: Marta Wiśniewska, Magdalena Plandowska, Anna Mikler-Chwastek.
Studenci, którzy pragną pracować z małymi dziećmi, nauczyciele w żłobku i przedszkolu czyli kadra odpowiednio przygotowana do pracy winna posiadać podstawy wiedzy z anatomii i fizjologii dziecka. Organizacja odpowiedniej opieki, adekwatnej do możliwości rozwojowych czy sytuacji zdrowotnych dziecka jest możliwa dzięki znajomości prawidłowości rozwojowych i mogących wystąpić zaburzeń.
Poniższa publikacja stanowić może przewodnik po anatomii i fizjologii dziecka, w poszczególnych etapach jego rozwoju. Tutaj znajdziemy zwięźle przedstawioną wiedzę na temat: budowy i funkcjonowania organizmu, prawidłowości rozwojowych, najczęstszych zaburzeń rozwoju dziecka, chorób przewlekłych oraz sposobów wspierania.
Książka posiada 10 rozdziałów:
Rozdział I: Postawy genetyki
Rozdział II: Układ pokarmowy
Rozdział III: Układ sercowo-naczyniowy
Rozdział IV: Układ oddechowy
Rozdział V: Aparat ruchu
- układ kostno-stawowy
- układ mięśniowy
Rozdział VI: Układ nerwowy
Rozdział VII: Narządy zmysłów
Rozdział VII: Układ moczowo-płciowy
Rozdział IX: Układ odpornościowy (immunologiczny)
Rozdział X: Układ hormonalny
Bibliografia
Każdy rozdział kończy się omówieniem możliwych wad, zaburzeń funkcjonowania danego układu. Zawarte są również wskazówki dotyczące postępowania z dzieckiem z daną wadą genetyczną czy schorzeniem.