Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej
Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej
Problematyka integracji sensorycznej, zaburzeń przetwarzania sensorycznego oraz wpływu tych zaburzeń na funkcjonowanie dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
Spis treści:
1.Założenia integracji sensorycznej.
2.Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej.
3.Przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Z obserwacji nauczyciela praktyka.
4.Zaburzenia integracji sensorycznej wsród dzieci-narastający problem kliniczny i społeczny.
5.Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego- problem zdrowotny i pedagogiczny.
6.Rozwijanie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki dziecka. Sprawność grafomotoryczna dziecka jako wyznacznik czytelności pisma.
7.Diagnoza sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie badań empirycznych.
8.Trudności w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożach sensorycznym i motorycznym we wczesnej edukacji.
9.Poziom samodzielności u dzieci w wieku przedszkolnym w obszarze motoryki i samoobsługi jako wskaźnik rozwoju-badania empiryczne.
10.Lateralizacja w procesie integracji sensorycznej -przykłady zaburzeń.
11.Znaczenie dotyku w rozwoju małego dziecka- masaż jako najstarsza i najdoskonalsza forma komunikowania się z dzieckiem.
12.Wzrok w integracji sensorycznej. Dysfunkcje wzroku a rozwój motoryczny i sensoryczny dziecka.
13.Orientacja przestrzenna i poruszanie się osób niewidomych.
14.Nieprawidłowe przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku 7-11 lat z problemami szkolnymi.
Recenzja produktu
-
Recenzje (0)
-
Najnowszy
-
Najnowszy