

Planeta Dż to cyfrowe narzędzie edukacyjno-terapeutyczne stworzone z myślą o kompleksowym wspieraniu rozwoju mowy i komunikacji u dzieci w wieku 3–9 lat. Opracowana w ramach Edukacyjnego Wszechświata Knowla, Planeta Dż zawiera ponad 50 interaktywnych zadań, których celem jest stymulacja rozwoju językowego oraz wsparcie dzieci z trudnościami logopedycznymi, w tym dyslalią, dysleksją, zaburzeniami słuchu czy spektrum autyzmu.
Pakiet oferuje bogaty zestaw aktywności rozwijających różne obszary kompetencji komunikacyjnych. Wśród nich znajdują się ćwiczenia ortofoniczne, artykulacyjne, fonacyjne, oddechowe, słuchowe, analizy i syntezy głoskowej oraz sylabowej, a także trening dykcji i zadania grafomotoryczne. Program wspiera również rozwój umiejętności pisania i czytania oraz doskonali motorykę narządów mowy.
Planeta Dż umożliwia pracę indywidualną, w parach oraz w grupie, zapewniając elastyczność w terapii i edukacji. Obsługa systemu jest prosta i intuicyjna – po zakupie użytkownik otrzymuje kartę licencyjną z indywidualnym kodem i instrukcją instalacji. Zestaw działa z urządzeniami Knowla Box (projekcja na ścianie lub podłodze) i Knowla Wall (projekcja na zintegrowanej ściance), oferując dzieciom doświadczenie immersyjnej, interaktywnej terapii.
Wszystkie zadania powstały we współpracy z logopedami, pedagogami i metodykami, zgodnie z aktualnymi trendami terapeutycznymi i podstawą programową dla przedszkoli i klas I–III. Interakcja z obrazem odbywa się za pomocą piłeczek, pisaków lub gestów i ruchów, co dodatkowo wspiera rozwój koordynacji i koncentracji.
Planeta Dż stanowi nieocenione wsparcie w terapii dzieci z:
– zaburzeniami przetwarzania słuchowego,
– centralnymi zaburzeniami słuchu,
– dyslalią, dysglosją, dysleksją,
– trudnościami w koncentracji (ADHD, ADD),
– spektrum autyzmu i opóźnionym rozwojem mowy.
To innowacyjne narzędzie łączy edukację, terapię i technologię, oferując realną poprawę funkcjonowania komunikacyjnego dzieci i skuteczne wsparcie dla specjalistów.
Dane techniczne
Aktywności:
– 242 (ściana), 240 (podłoga)
– Gimnastyka buzi i języka – 1 aktywność
– Ćwicz oddech – 1 aktywność
– Dopasuj dźwięk – 20 aktywności
– Połącz w pary – 30 aktywności
– Odtwórz kształt – 20 aktywności
– Dwa takie same – 20 aktywności
– Koloruj według cyfr – 51 aktywności (17 plansz)
– Koloruj według liter – 45 aktywności (15 plansz)
– Połącz sylaby – 36 aktywności
– Znajdź różnicę – 30 aktywności
– Puzzle z sylabami – 19 aktywności
– Złam szyfr – 60 aktywności
– Gdzie jest potwór? – 3 aktywności
Materiały dla nauczyciela:
Każda planeta zawiera INSTRUKCJĘ, w której znajdują się:
• szczegółowe opisy poszczególnych aplikacji,
• odniesienia do podstawy programowej,
• przykładowe scenariusze zajęć, ułatwiające korzystanie z materiałów.