

Planeta Hopsa to innowacyjna przestrzeń cyfrowa z Edukacyjnego Wszechświata Knowla, stworzona z myślą o wszechstronnym wspieraniu rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym. Oferuje ponad 500 interaktywnych aktywności o charakterze edukacyjno-rozwojowym, które angażują dzieci w sposób atrakcyjny i terapeutyczny.
Zestaw aplikacji doskonale wspiera terapię Integracji Sensorycznej, rozwijając zarówno motorykę dużą i małą, jak i zdolności poznawcze. Ćwiczenia takie jak układanki geometryczne, tor przeszkód czy zagadki logiczne stymulują koordynację wzrokowo-ruchową, percepcję wzrokową, spostrzegawczość, a także zdolność logicznego i przyczynowo-skutkowego myślenia.
Planeta Hopsa znajduje zastosowanie w terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: z ADHD, ADD, w spektrum autyzmu, z zaburzeniami procesów uczenia się czy niepełnosprawnością intelektualną. Sprawdza się doskonale podczas zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych oraz ogólnorozwojowych – zarówno w pracy indywidualnej, w parach, jak i grupowej.
Dzieci mogą wykonywać zadania w czterech stylach graficznych: las, kosmos, laboratorium lub pixel blocks, co zwiększa ich zaangażowanie i motywację do nauki poprzez zabawę. Interakcja odbywa się za pomocą piłeczek, pisaków, klawiatury lub touchpada – zależnie od rodzaju ćwiczenia i wybranej formy pracy.
Planeta Hopsa działa wyłącznie na urządzeniach Knowla: Box lub Wall. Obraz wyświetlany jest z projektora na ścianie, podłodze lub specjalnej tablicy, umożliwiając dzieciom pełne zanurzenie się w świat edukacyjnych przygód. Każdy zakup zawiera kartę licencyjną z kodem oraz instrukcję instalacji, a konfiguracja aplikacji jest szybka i intuicyjna. Produkt zawiera bezterminową licencję, automatyczne aktualizacje oraz nieograniczony dostęp do serwisu technicznego.
Stworzona we współpracy z pedagogami, metodykami i specjalistami SI, Planeta Hopsa gwarantuje zgodność z podstawą programową przedszkoli oraz najnowszymi trendami edukacyjnymi.
Dane techniczne:
Materiały dla nauczyciela:
Każda planeta zawiera INSTRUKCJĘ, w której znajdują się:
• szczegółowe opisy poszczególnych aplikacji,
• odniesienia do podstawy programowej,
• przykładowe scenariusze zajęć, ułatwiające korzystanie z materiałów.