Diagnozowanie rozwoju małego dziecka cz. 2 / autor: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
search
  • Diagnozowanie rozwoju małego dziecka cz. 2 / autor: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
  • Diagnozowanie rozwoju małego dziecka cz. 2 / autor: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
  • Diagnozowanie rozwoju małego dziecka cz. 2 / autor: Małgorzata Wójtowicz-Szefler

Diagnozowanie rozwoju małego dziecka cz. 2 / autor: Małgorzata Wójtowicz-Szefler

Część druga publikacji to wartościowy przegląd metod diagnostycznych, szczególnie pomocny dla psychologów praktyków, chociaż plusem jest również sposób, w jaki książka została napisana. Stanowić może ona podręcznik dla studentów (głównie psychologii i pedagogiki, ale także kierunków medycznych).

Czym kierowała się dr M.Wójtowicz-Szefler w wyborze  narzędzi przedstawionych w publikacji? 1- ciągłe poszerzanie się oferty narzędzi o badania małych dzieci, dlatego wydanie książki nastąpiło w 2020 roku, by móc zawrzeć również opis narzędzi z 2019 / 2020 roku. 2 - dostępny na rynku skrypt Wybrane metody diagnozowania i prognozowania rozwoju dziecka od lat trzech, pochodzi z 1997 roku i zawiera opis nieaktualnych już narzędzi. 3 - przedstawione narzędzia będą przydatne do badania dzieci, od żłobkowych i przedszkolnych, wykorzystywane do diagnozy przesiewowej, pogłębionej i różnicowej.

Warto poznać zawartość publikacji.

Rozdział 1 - Jakościowe czy ilościowe metody badania rozwoju małego dziecka.

W podrozdziałach dowiemy się jakie warunki powinien spełniać test psychometryczny? czy diagnoza psychometryczna jest niezbędna do badania małego dziecka?

Rozdział 2 - Opis wybranych narzędzi i metod do badania małego dziecka.

Pierwszy podrozdział opisuje standaryzowane narzędzia : testy do badania ogólnego rozwoju lub inteligencji / testy rozwoju językowego / testy rozwoju społeczno-emocjonalnego / dodatkowo ABAS-3 wydanie3 , KORP, SKD, ADOS-2, ASRS, PSD.

Drugi podrozdział poświęcony jest niestandaryzowanym narzędziom do badania małego dziecka.

KSRD, Rozwojowa Skala Obserwacyjna, MFDR, Karty Diagnozy 10 etapów rozwoju dziecka od 4-36 m-ca życia, PEP-R, CAT-A, CAT-H, NBAS

Rozdział 3 - Zapowiedzi nowych testów i metod badania małego dziecka.

Zapowiedzi pochodzą z Pracowni Testów Psychologicznych PTP w Warszawie, Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku, zawarte są również projekty badawcze.

W załączniku znajdziemy przykładową opinię o potrzebie wczesnego wspomagania.

Recenzja produktu

Średnia ocena

0.0
0 Przejrzeć
★★★★★ Doskonały 0
★★★★☆ Bardzo dobry 0
★★★☆☆ Dobry 0
★★☆☆☆ Średni 0
★☆☆☆☆ Słaby 0

  • Recenzje (0)

Produkty powiązane