Celem terapii pedagogicznej jest wspieranie i stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka, jego funkcji psychoruchowych, sfery motorycznej, sfery emocjonalno- społecznej.
Odpowiednio dobrane ćwiczenia pomogą dziecku usprawnić jego funkcje słuchowe i wzrokowe, koordynację wzrokowo- ruchową, sprawność grafomotoryczną, sprawność manualną i motoryczną. Pomagamy w przygotowaniu dziecka do szkoły, w nauce czytania, a także w nadrobieniu zaległości szkolnych.
Podczas pracy z dzieckiem wykorzystujemy, dostosowując do wieku i trudności dziecka, różne metody, techniki m.in.:
- Metodę Dobrego Startu wg M. Bogdanowicz
- Metodę Kinezjologii Edukacyjnej wg P. Dennisona
- Metodę W. Sherborne - Terapię ręki - bajkoterapię
- muzykoterapię - wybrane techniki relaksacyjne
- Dziecięcą matematykę wg E. Gruszczyk- Kolczyńskiej
- Pedagogikę zabawy
Terapią pedagogiczną obejmujemy dzieci:
- z trudnościami w uczeniu się (także dzieci z dysleksją, dysgrafią, dysortografią)
- z trudnościami w nauce
- o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- dzieci z wadą wzroku, wadą słuchu, niepełnosprawnością ruchową, niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, zespołem Aspergera
- z zaburzeniami koncentracji uwagi - z nadpobudliwością psychoruchową
Terapię pedagogiczną prowadzimy w formie indywidualnej oraz grupowej (grupa 2-5 dzieci).