Terapia funkcji wzrokowych, część 3 - wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
search
  • Terapia funkcji wzrokowych, część 3 - wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
  • Terapia funkcji wzrokowych, część 3 - wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Terapia funkcji wzrokowych, część 3 - wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Karty kontrastowe ( czerwono- żółte) służą jako  pomoc w usprawnianiu funkcji poznawczych u małych i starszych dzieci. Karty są narzędziem do stymulacji i rozwoju podstawowych umiejętności. 

Kontrastowe wzory ułatwiają starszym dzieciom skupić się na zadaniu, są bardziej aktywne podczas zajęć. 

Karty mają na celu wykształcić u dziecka gesty wskazywania, umiejętność obserwacji oraz umiejętność rozwiązywania zadań

Podczas zajęć dziecko rozwija zdolność koordynacji wzrokowo- ruchowej, widzenie w szerszym polu oraz kontroli wzrokowej wykonywanych czynności.

Karty pozwolą rozwinąć umiejętności wzrokowe dziecka do pracy na wyższym poziomie oraz uczą modyfikować wcześniejsze sposoby rozwiązywania zadań.

Terapeuta ma za zadanie rozwijać umiejętności skupienia wzroku na podanej karcie- jej wzorze.

Terapeuta wskazuje dziecku obrazek, przedstawia co się na nim znajduje, gdzie jest, co robi? a zadaniem dziecka jest powtórzenie schematu. 

Drugą opcją jest wyszukanie z rozsypanki karty, pośród  kilku kart odpowiedniej do podanego  obrazka. 

Zawartość teczki:

  • materiał tematyczny: chleb, jabłko, gruszka, ser 
  • materiał atematyczny: kwadrat, koło, prostokąt, trójkąt,
  • materiał literowy: a, e, i, o, u, y,
  • 32 plansze, kartonowe obrazki,